Att lyckas med hemmaträningen

Många väljer att träna hemma för att slippa betala gymavgifter och kunna träna det man själv vill. En del väljer också att träna hemma på grund av lågt självförtroende. Den sista gruppen brukar bli gymbesökare efter de har nått vissa delmål eftersom självförtroendet höjs och man blir mer seriös med sin träning.

Träna hemma

Att träna hemma låter bekvämt och enkelt men det är egentligen lika svårt som att dra till gymmet tre gånger i veckan. Motivationen och tiden kan vara lika besvärlig att få ihop samt att självdisciplinen lätt tryter när du ska träna bredvid soffan och känner dig lite trött.

Roliga aktiviteter

Om du inte gillar att cykla ska du inte välja en motionscykel bara för att det ger effektiv träning. Välj aktiviteter du tycker eller tror är roliga. Om du vill träna med max ansträngning finns det träningsvideos med MMA-övningar. Vill du fokusera på bålstyrka kan du köpa en träningsvideo med pilates- eller coreövningar.

Stöd i hemmet

Se till att du har stöd för träningen hemma, prata med din partner och be att denna påminner och uppmuntrar dig att genomföra träningen. Ännu bättre är om din partner vill träna tillsammans med dig, då kan ni sporra varandra. Det kräver att din partner är villig att vara hård mot dig och att du klarar av ta emot påminnelserna utan att bli arg eller slingra dig.